ההבדלים העיקריים בין תזונה רגילה לתזונת ספורטאים

ההבדלים בין תזונה רגילה לתזונה לספורטאים: תהליכי ההרס והבנייה ברקמות הגוף הנובעים מפעילות גופנית עצימה, מתרחשים בקצב גבוה יותר אצל האדם הפעיל בהשוואה לזה שאינו פעיל.
כמו כן, ההוצאה הקלורית היומית של הספורטאי עשויה להיות גבוהה עד פי שניים ויותר מזו של אדם שאינו פעיל גופנית, כך שאכילה נכונה כמו גם מנוחה והתאוששות מהווים חלק בלתי נפרד מתהליך האימון.
תזונה רגילה ותזונת ספורטאים
תזונה שגרתית שבועית - ספורטאים צריכים לצרוך תפריט מאוזן המתבסס על פירמידת המזון ומתאים לתזונת ספורט. סדר היום התזונתי יכלול ארוחות קטנות ברווחי זמן של כשלוש שעות, תוך הקפדה על אכילת 5-6 ארוחות קטנות ביום.

האם ישנם הבדלים מהותיים בתזונה בין ענפי הספורט השונים (ענפי כוח מול ענפי סבולת למשל)?

התזונה מותאמת לסוג האימון.
מטרתם של אימוני כוח בדרך כלל הינה לגרום לעליה במסת השרירים ובכוח. המטרה של אימוני אירובי עשויה להיות שונה לגמרי, אימון אירובי עשוי להתרחש למטרות הרזיה, או שריפת שומנים או למטרות שיפור הכושר גופני. שתי המטרות מכתיבות דפוסי תזונה שונים.

בכל מקרה, לייעוץ תזונתי מקצועי מומלץ לפנות לתזונאית.

צרו קשר ללא התחייבות

כתבות:

גורמים לשחיקת סחוס

מהם הגורמים לשחיקת סחוס בברכיים?

כאבים המתגברים בעמידה ממושכת, פעילות גופנית מאומצת, הליכה בעליה, עליה וירידה במדרגות ויכולים להיות מלווים בנפיחות ,מים בברך, וקושי בדריכה על הרגל. מהם הגורמים לשחיקת