טעויות נפוצות בדיאטה | 7 טיפים מנצחים

דיאטה - איזו דיאטה נכונה לי ? מיטל שרים

7 טיפים למניעת טעויות נפוצות בדיאטה

לקוחות רבים אשר הגיעו אלי לייעוץ ולאימון לתזונה נכונה התנסו כבר בעברם בלא מעט דיאטות אשר לא רק שלא הקנו להם אורח חיים נכון ובריא אלא גם גרמו להם לתוספת של עוד כמה קילוגרמים נוספים למשקל שהיה להם לפני שהתחילו עם הדיאטות

 

כמעט כל מי שרוצה לרזות ויתר על ייעוץ מקצועי ובמקום זאת התפתה לאינספור דיאטות שעזרו לו לרדת במשקל, אבל תמיד העלה את כל המשקל בחזרה, וברוב המקרים עם ריבית. אז למה זה קורה ?

במאמר זה אנסה להסביר לכם את חשיבותה של דיאטנית בליווי תהליך דיאטה

במהלך השנים, שמתי לב ל-7 טעויות מרכזיות שחוזרות על עצמן אצל אנשים שעושים דיאטה לצורך ירידה במשקל. ומי שעושים בליווי דיאטנית סיכוי ההצלחה שלו עולים.

 

 7 טעויות שמכשילות לכם את הדיאטה טיפים מדיאטנית 

  1. מרעיבים את עצמכם – אוכלים כמה שפחות כדי לרדת במשקל כמה שיותר מהר.

הגוף מתרגל להסתפק בכמות אוכל מועטה בגלל הדיאטה שעשיתם ואז הוא אוגר את האוכל והופך אותו לשומן במקום לנצל אותו לאנרגיה. בהרעבה/צום, מאגרי האנרגיה אינם מתחדשים, ולכן גופנו יאט את קצב חילוף החומרים. כשרמות הגליקוגן (מאגר הפחמימה) נגמרות עקב צום, הגוף מייצר סוכר מחומצות אמינו המגיעות מהשרירים והעצמות, מה שגורם לפירוק מסת השריר וככל שמסת השריר קטנה יותר קצב חילוף החומרים יהיה איטי יותר. את זה כל דיאטנית תגיד לכם

  1. לא תמיד אוכלים מסודר – כשאין סדר בארוחות, מגיעים לרעב קיצוני ורוצים לנשנש מכל הבא ליד. יחד עם זאת, גם פוגעים במנגנון הרעב והשובע והגוף לא מאותת לכם מה הוא באמת צריך, דבר הגורם לחוסר או לעודף תיאבון בלתי נשלט, לעייפות וחולשה של הגוף שיכולה לגרום לאכילת מתוקים שתגרום לכם לשבור את הדיאטה. בעזרת ייעוץ תזונתי מקצועי ונכון, תפריט תזונה מקצועי יותאם לכם. וזה בדיוק תפקידה של דיאטנית
  1. אוכלים וסובלים – אתם בד"כ נמנעים בדיאטה ממזונות רבים שאתם אוהבים. מזונות אלו אמנם נחשבים למזונות אסורים בדיאטה, אך ברגע שתטעמו מהמזונות האסורים הללו תישברו ותעלו הכל בחזרה.

ייעוץ תזונתי על ידי תזונאית

  1. אין מגוון באוכל – האוכל משעמם, מה שגורם לכך שנוצרים חסרים תזונתיים, אתם מרגישים עייפות, אין לכם מצב רוח, כל פיתוי נעשה אטרקטיבי ובסוף אתם שוברים את הדיאטה.
  1. לא עושים שינוי אמיתי בהרגלים ובחשיבה – תמיד הולכים על תהליך קיצוני שבו כאן ועכשיו מרזים כמה שיותר מהר וכשנכנסים לתקופת החגים, נוסעים לנופש, הולכים לאירוע, נכנסים לתקופת משברים עם המון סטרס -פשוט נשברים, מפסיקים את הדיאטה ועולים את כל הקילוגרמים חזרה.
  1. הגדרת יעדים ומטרות לא נכונות – הגדרה לא נכונה של יעדים וזמנים להגעה אליהם עשויה להביא לאכזבה מהדיאטה ולפגוע במוטיבציה, דבר שעשוי להתבטא בחוסר היצמדות לתפריט שהותאם על ידי איש מקצוע בהתאם לייעוץ התזונתי.
  1. ישנם המון מזונות בריאים אבל בייעוץ תזונתי נכון לכל אחד מתאימים מזונות אחרים – רובנו חושבים שאנחנו אוכלים בריא, אבל כשנכנסים עם מאמנת התזונה לעובי הקורה, מבינים שהאוכל הבריא שאנחנו אוכלים לא תמיד מתאים למצב הבריאותי שלנו היום או לתפקוד קצב חילוף החומרים שהשתבש עם הזמן כתוצאה מסטרס, דיאטות לא נכונות, או מזון לא מתאים.

 


כפי שאתם רואים עזרתי להרבה אנשים לרזות ואשמח לעזור גם לכם.

ייעוץ תזונה נכון מקפיד על 10 דיברות להימנעות מטעויות בדיאטה

  1. היוועצות במאמנת תזונה נכונה מנוסה וקבלו ייעוץ תזונתי מקצועי לצורך בניית תפריט בהתאמה אישית שיעלה את קצב חילוף החומרים ואת מסת השריר ויוריד את אחוזי השומן בגוף.
  1. בדיקת מדדים מקצועית ושוטפת של מסת שריר, אחוזי שומן, וקצב חילוף חומרים. אם כלים נוספים בהם דיאטנית משתמשת בשותף
  1. הצבת יעדים ומטרות – הגדרת פעולות מדויקות שיקרבו אתכם לתוצאות הרצויות, ימנעו מכם להתייאש ויעלו את המוטיבציה שלכם להתמיד בתהליך הדיאטה.

תזונאית ילדים ומבוגרים

  1. הענקת כלים להתמודדות עם פיתויים על ידי דיאטנית או מאמנת תזונה מקצועית – כלים אשר יעזרו לכם להתמודד עם פיתויים ולהימנע מנסיגה בתהליך הדיאטה.
  1. הענקת כלים להתמודדות עם משברים – איך להתגבר על סטרס, שיעמום ועייפות מבלי לפנות למקרר. כדיאטנית מנוסה אספתי כבר הרבה כלים ושיטות להתמודדות הנ"ל 
  1. גם כשהשגרה משתנה אפשר לשמור – הכוונה שתעזור לכם לשמור על עקרונות הייעוץ התזונתי ותפריט הדיאטה שנבנה עבורכם בכל זמן: בחגים, בסופי שבוע, בחו"ל, בנופש, באירועים, במסעדות ובבתי קפה.
  1. ליווי ותמיכה צמודים של מאמנת תזונה– אין תחליף ליועץ לאורח חיים בריא של בעל מקצוע ! ליווי ותמיכה מצדי יעזרו לכם להתמודד עם משברים, פיתויים, איך לקנות נכון בסופר, שאילת שאלות, העלאת מוטיבציה, עידוד ודרבון להמשיך ולא להתייאש.
  1. התאמת התזונה ותכנית אימונים מדויקת למצב הבריאותי. אצלנו דיאטנית בונה תפריט תזונתי המותאם אישית לכל אחד
  1. הכוונה מה לאכול לפני ואחרי פעילות גופנית.
  1. ולבסוף, כשמגיעים לתוצאות של המשקל הרצוי – בניית תפריט לשמירה על משקל היעד.

אם נמאס לכם להישבר מדיאטה כל פעם מחדש, לרדת במשקל ולעלות בחזרה ואתם רוצים לעשות את זה נכון אחת ולתמיד, אתם מוזמנים להשאיר את הפרטים שלכם בטופס ואחזור אליכם בהקדם לייעוץ תזונתי מקיף.

כמו כן, אני זמינה לכל שאלה בטלפון 054-3192961.



צרו קשר ללא התחייבות

כתבות:

גורמים לשחיקת סחוס

מהם הגורמים לשחיקת סחוס בברכיים?

כאבים המתגברים בעמידה ממושכת, פעילות גופנית מאומצת, הליכה בעליה, עליה וירידה במדרגות ויכולים להיות מלווים בנפיחות ,מים בברך, וקושי בדריכה על הרגל. מהם הגורמים לשחיקת