איך למנוע את כאבי הגב שלכם?

אכילה נכונה ושמירה על אורח חיים בריא מונע ומטפל בכאבי הגב. ראשית, חשוב לשמור על משקל תקין, תוספת משקל במותניים, בבטן או בירכיים גורמת לעומס רב יותר על הגב. שנית, רוב כאבי הגב קשורים למצב דלקתי המתרחש ברקמות. כדי לטפל ולעצור את הדלקת צריך להימנע ממשקאות ממותקים, חטיפים, ממתקים, סוכרים, פחמימות מעובדות, שומנים רוויים, קפאין ואלכוהול.

תזונה, תזונה, תזונה

אז מה מומלץ לאכול?

  • דגנים מלאים - בטטה, שיבולת שועל, אורז מלא, לחם מלא
  • קטניות - אפונה, עדשים, שעועית, גרגרי חומוס.
  • חלבונים - עוף, בשר, דגים, ביצים, גבינות לא מומלץ כי הם יגבירו את הדלקת
  • שומנים לא רוויים - חומצות שומן מפחיתות את רמת הדלקתיות בגוף-שמן זית, גרעינים וזרעים לא קלויים, שקדים ואגוזים לא קלויים, דג סלומון.
  • סיבים תזונתיים – שיבולת שועל, לחם מלא, פירות וירקות עם הקליפה( מונע עצירות המגבירה את הכאב)

למידע נוסף עברו לעמוד הבא >>

 

מאיזה מזונות יש להימנע:

  • סוכר ופחמימות מעובדות - שתיה ממותקת, מאפים, חטיפים, ממתקים, עוגות, עוגיות.
  • שומן רווי - מרגרינה, אוכל מטוגן, שמן קנולה, שמן תירס, מאפים, שומן צמחי מוקשה.
  • קפאין - קפה, תה, קולה, תה ירוק, שוקו, שוקולד.

דיאגנוזה:

כאבי גב יכולים להיגרם גם מתגובה אלרגית של הגוף למזונות מסוימים ולכן חשוב לזהות אותם ולהימנע מהם. חשוב לאבחן אם יש רגישויות למזון, רמת רדיקלים חופשיים גבוהה(רמת ראדיקליים חופשיים גבוהה בגוף תפגע ברקמות ותחולל דלקת), בעיות עיכול, פתוגנים כמו חיידקים ופטריות המגבירים את הדלקת וגורמים לכאבים.

פעילות גופנית:

הפעילות הגופנית מחזקת ומשחררת את השרירים ולכן מפחיתה כאב. מערכת שרירים חזקה תגרום ליציבה חזקה שתמנע כאבים במערכת השלד והשרירים. מטרת הפעילות הגופנית היא להפחית את הלחץ שנוצר בין החוליות של עמוד השדרה, למתוח את השרירים ולשחרר אותם. פעילות גופנית מומלצת: הליכה, שחייה, פיזיותרפיה, פילאטיס, עבודה על חיזוק שרירי הבטן.

זקוקים לפתרון לטיפול כאבי גב שלכם? צרו איתי קשר!

צרו קשר ללא התחייבות

כתבות:

גורמים לשחיקת סחוס

מהם הגורמים לשחיקת סחוס בברכיים?

כאבים המתגברים בעמידה ממושכת, פעילות גופנית מאומצת, הליכה בעליה, עליה וירידה במדרגות ויכולים להיות מלווים בנפיחות ,מים בברך, וקושי בדריכה על הרגל. מהם הגורמים לשחיקת

דילוג לתוכן