איך להימנע מכאבי גב?

ממחקרים מסתבר שאנשים רבים סובלים מכאבי גב. כ-80% מהאוכלוסייה סובלים מרמה מסוימת של כאבי גב, הפוגעים באיכות החיים שלהם. כאבי הגב הנפוצים ביותר הם בגב התחתון וטוב לדעת שרובם עוברים תוך חודש או חודשיים. הסיבה המרכזית לכאבי הגב נובעת מיציבה שאינה נכונה, ולכן זהו דבר שמומלץ לשים אליו לב ולתרגל יציבה נכונה. סיבות נוספות הן ישיבה ממושכת, חוסר בפעילות גופנית, עבודה פיזית מאומצת, פציעות בעבר, משקל עודף, הריון, גיל מתקדם, תזונה בלתי מאוזנת, עישון, סטרס (מתח נפשי) וכיוצא באלה.

כיצד ניתן להימנע מכאבי גב?

טיפול בכאבי גב יכלול שמירה על יציבה נכונה והקפדה עליה, וזהו אחד המפתחות החשובים להימנעות מהם. יש להימנע מישיבה ממושכת ללא תנועה, וכשיושבים יש לוודא ישיבה נכונה: הגב צריך להיות ישר, זקוף וצמוד למשענת והרגליים צמודות לרצפה. ניתן להניח שרפרף נמוך על הרצפה אם הרגליים אינן מגיעות אליה. כשמתכופפים יש לעשות זאת בגב ישר וברגליים מכופפות, וכשמתרוממים יש לעשות זאת בעזרת יישור הרגליים.

 

טיפול בכאבי גב חזקים

טיפול בכאבי גב

טיפול טבעי בכאבי גב יכול לשפר פלאים מצבי כאב. שמירה על תזונה נכונה ועל אורח חיים בריא, יציבה טובה ופעילות גופנית הם האל"ף-בי"ת במניעת כאבי גב ובטיפול בהם. להלן מספר טיפים מועילים וטבעיים שכדאי מאוד ליישם:

  • הרגלי תזונה נכונה – כדאי להימנע מתזונה שיוצרת דלקתיות בגוף, כיוון שדלקת יכולה לגרום לכאבים. לכן, יש להימנע ממזון מטוגן או מעובד כגון ממתקים, חטיפים, משקאות ממותקים, שומנים רווים וכן אלכוהול וקפאין. מה כן לאכול? מומלץ לאכול תזונה מונעת דלקתיות ולהכניס לתזונה שפע של ירקות טריים, דגנים מלאים, קטניות, חלבונים ושומנים בלתי רווים כגון שמן זית, אבוקדו ואגוזים וזרעים לא קלויים. בנוסף, חשוב לשמור על משקל גוף תקין כיוון שעודף משקל יוצר עומס הגב.
  • פעילות גופנית – מומלץ להכניס לשגרה פעילות גופנית המחזקת את השרירים, דבר שישפיע על היציבה שבתורה תמנע כאבים בשלד ובשרירים. כמו כן, פעילות גופנית משחררת את השרירים ומפחיתה לחץ על החוליות.
  • יציבה נכונה גם בלילה – מומלץ להשתמש במזרן מתאים לשינה ולמנוחה ובכריות אורתופדיות. כמו כן, כדאי להימנע משכיבה על הבטן ולישון על הצד או בתנוחת עובר.

לסיכום

כאבי גב משפיעים רבות על חיינו ויכולים לגרום לסבל רב ולפגיעה באיכות החיים. לכן, מומלץ להימנע בדרכים פשוטות, טבעיות ויומיומיות מגורמים המעמיסים על החוליות ויוצרים דלקתיות בגוף, כיוון שאלה הם גורמים מרכזיים לבעיות של כאבי גב.

סובלים מכאבי גב? פנו אליי עוד היום ונשים סוף לכאב שלכם!

צרו קשר ללא התחייבות

כתבות:

גורמים לשחיקת סחוס

מהם הגורמים לשחיקת סחוס בברכיים?

כאבים המתגברים בעמידה ממושכת, פעילות גופנית מאומצת, הליכה בעליה, עליה וירידה במדרגות ויכולים להיות מלווים בנפיחות ,מים בברך, וקושי בדריכה על הרגל. מהם הגורמים לשחיקת

דילוג לתוכן