איזה סוגי עצירויות קיימים?

עצירות היא ראי למשהו שמתחולל בגוף ואם היא לא מטופלת מצטברים רעלים במעיים שיכולים לגרום למחלות. טיפול בעצירות שניתן ע"י רופא: רופא נותן משלשלים או תכשירים שמטפלים בעצירות, לפי המצב הבריאותי של המטופל. נורמלקס, אבילאק, לקסעדין, מגנוקס.

הסוגים של העצירויות:

עצירות קלה

מאופיינת בתחושת חוסר התרוקנות אחרי היציאות או שאין יציאות בין יום אחד ליומיים, זה יכול להיות מלווה בכאבי בטן קלים, נפיחות בבטן, יציאות קשות וגזים.

עצירות קשה

זו עצירות שבה אין יציאות בין 4 ימים לשבוע, ועלולה לגרום לכאבי בטן חזקים, כאבים ודימום בזמן יציאה, יציאות קשות, גזים, נפיחות בבטן והשמנה.
אם העצירות הזאת לא מטופלת נכון היא יכולה להוביל לחסימת מעיים ע"י צואה לא מעוכלת. איך מטפלים בעצירות קשה? הטיפול ניתן לפי מציאת מקור הבעיה ונתינת המלצות בהתאמה אישית למטופל.

עצירות כרונית

זו עצירות מתמשכת בין 12 שבועות לשנה ומתאפיינת במספר קטן של יציאות בשבוע.
בעצירות כרונית יכול להיות מצב בו אין יציאות בין 4 ימים לשבועיים.
מטופל שסובל מעצירות כרונית יכול לסבול מצרבות, גזים, כאבי בטן יומיומיים חזקים, ריפלוקס, נפיחות בבטן, חולשה ועייפות, השמנה באיזור הבטן, בעיות שינה, גרד בגוף, פצעים, כאבי ראש או מיגרנות, לפעמים דימום או כאב בזמן יציאה, יציאות קשות.
כשהעצירות הכרונית לא מטופלת לאורך זמן היא יכולה להוביל לבעיות עור, בקע בטני, מצבי רוח, דלקות במעיים, מחלות דלקתיות במערכת העיכול כמו תסמונת המעי הרגיז, טחורים, פיסורה, דלקות מפרקים, תת- פעילות של בלוטת התריס, סוכרת וסרטן המעי הגס.
איך לטפל בעצירות כרונית? הטיפול הכרחי ודורש טיפול מיידי בעצירות כדי שלא תתפתח מחלה במערכת העיכול/דלקת . צריך לזהות קודם מה מקור הבעיה, כמה זמן זה נמשך ולטפל בהתאם.

לפרטים נוספים על טיפול בעצירות לחצו כאן >>

סובלים דווקא משלשולים? לפרטים על טיפול טבעי בשלשולים לחצו כאן >>

צרו קשר ללא התחייבות

כתבות:

גורמים לשחיקת סחוס

מהם הגורמים לשחיקת סחוס בברכיים?

כאבים המתגברים בעמידה ממושכת, פעילות גופנית מאומצת, הליכה בעליה, עליה וירידה במדרגות ויכולים להיות מלווים בנפיחות ,מים בברך, וקושי בדריכה על הרגל. מהם הגורמים לשחיקת

דילוג לתוכן