שחיקת סחוס - אוסטאוארטריטיס ניתן לטפל בצורה טבעית

מהו מפרק ומהו סחוס?

מפרק הוא נקודת חיבור בין עצם לעצם, המאפשר תנועה (לדוגמה מפרק הברך). קצות העצמות מצופות בסחוס חלקלק, גמיש ושקוף, אשר בנוי מתאים שביניהם חומר בין תאי.

מהי שחיקת סחוס בברך?

שחיקת סחוס בברך (שהיא למעשה שחיקת המפרק) או בכל אזור אחר בגוף נקראת אוסטאוארתריטיס ( אוסטאו= עצם, ארתריטיס= דלקת) או ראומטיזם ויכולה להתרחש במפרקים רבים בגוף כמו: במרפקים, בין חוליות עמוד השדרה וכו'. גם בברך נמצאת שכבת סחוס המצפה את קצות העצמות במפרק וכשהיא נשחקת, העצם הנמצאת מתחת לסחוס נחשפת, נוצר חיכוך של עצם בעצם, דבר הגורם לכאב, דלקת , הגבלה בטווח התנועה ושינויים ניווניים בעצם. זוהי למעשה שחיקת סחוס בברך המצריכה טיפול.

כחלק מהכשרתי כנטרופותית, אני מתמחה בטיפול בשחיקת סחוס בברך ואשמח להקל עליכם את ההתמודדות עם המצב.

רוצים להכיר את הגורמים לשחיקת סחוס? לחצו כאן >>

שחיקת סחוס בברך טיפול והחלמה

שיטת הטיפול שלי בשחיקת סחוס בברכיים:

◄ ירידה במשקל

ככל שהמשקל יותר גבוה, כך נוצר יותר עומס על הברך - דבר היוצר כאב כתוצאה משינויים ניווניים. התאמת תזונה נכונה לירידה במשקל מורידה את העומס ומספקת טיפול ראשוני לשחיקת סחוס בברך.

◄ טיפול בשחיקת סחוס בברך ע"י תזונה נכונה המותאמת אישית גורם למספר תהליכים בברך:

  • חידוש תאי הסחוס - תאי סחוס באדם בריא מתחדשים כמו כל תא בגוף, לפעמים נפסק תהליך ייצור הסחוס מסיבות שונות.
  • טיפול בשחיקת סחוס בברך בעזרת תזונה נכונה יוצר אספקת דם סדירה למפרק (כשזרימת הדם במפרק נפגעת נוצר כאב) ע"י תפעול כדוריות הדם האדומות, כאשר יכולתן להעביר חמצן עולה באופן משמעותי. אספקת דם וחמצן חשובים להבראת ושיקום המפרק והחלמתו משחיקת הסחוס. בנוסף, הורדת מזונות חומציים הפוגעים באספקת הדם והחמצן למפרק עוזרת לשיקומו.
  • הורדת רמת רדיקלים חופשיים בגוף - רמת רדיקלים חופשיים גבוהה בגוף תפגע ברקמות ותחולל דלקת. כחלק מתהליך דלקתי, התאים יוצרים רדיקלים חופשיים כאשר יש עודף או חוסר בחמצן. הרדיקלים החופשיים נוצרים בגוף בתהליך הנשימה, חילוף החומרים ופעילות גופנית מאומצת. הגורמים לרדיקלים חופשיים הם: סביבה חומצית (ועל כן אמליץ על תפריט תזונה בסיסית ולא חומצית), סטרס וחוסר שינה, עישון, לקיחת תרופות, אכילת מזון מעובד, אכילת מזון מטוגן, היחשפות לזיהום אויר, קרינה, חומרי ריסוס והדברה. הדרך של הגוף לנטרל רדיקלים חופשיים היא בעזרת הוספת נוגדי חמצון בתזונה או ע"י תוספי מזון כמו: ויטמין A, ויטמין C, ויטמין E, וסלניום וע"י הורדת מזונות הגורמים להיווצרות רדיקלים חופשיים בגוף.

◄ פעילות גופנית שמותאמת אליכם

התאמת פעילות גופנית נכונה למצב הברך או הפסקת פעילות גופנית לא מתאימה מורידה עומס מהמפרק ומשפרת את טווח התנועה שלו. כאשר מבצעים פעילות גופנית באופן מאומץ, ישנה חשיבות רבה להתאמת תפריט תזונת ספורט לאותה פעילות, בהתאם לאופיו וליכולותיו של המתאמן.

◄ נתינת משככי כאבים טבעיים לטיפול בשחיקת סחוס בברך, המפחיתים כאב או דלקת

  • כורכומין- מטפל בדלקת.
  • No.7- אנטי דלקתי ומטפל בדלקת.
  • Msm- מפחית את הכאבים בברך.

תזונה נכונה המותאמת אישית מאפשרת לסובלים משחיקת סחוס בברכיים לחזור לעצמם ללא כאבים!

לקבלת ייעוץ ומידע בכל הקשור לטיפול בשחיקת סחוס בברך או בכל אזור אחר בגוך, אשמח שתיצרו איתי קשר בטלפון 054-3192961 או שתמלאו כאן את הפרטים שלכם ואחזור אליכם בהקדם האפשרי!



תנו לתמונות לדבר בעד עצמן

עדויות מלקוחות

ממליצים

נסים טרבלסי
נסים טרבלסי
קרא עוד
היי לכולם, לא האמנתי שאפשר לרזות בצורה כל כך מהירה,קלילה,בריאה ונכונה עד שהכרתע את מיטל. אין לי הכרות מוקדמת איתה, קיבלתי המלצה מחבר, תמיד כשמתחילים יש ספקות וחוסר ביטחון תוך תקופה קצרה הקילוגרמים התחילו לרדת והביטחון העצמי עלה. 0546786507
שרית דרור
שרית דרור
קרא עוד
הקשר עם מיטל נוצר מהידע המקצועי והרחב שיש לה. היא הסבירה כל מהלך בכדי להבין למה וכיצד להתנהל. ידעה לתת מענה לכל בעיה או שאלה בכל זמן. מיטל סיפקה מגוון אפשרויות בכדי לא להישבר באמצע הדרך. והכי חשוב נתנה לי את הכלים כיצד להתנהל ולשמור ואף להיות יצירתית לאחר תום תקופת ההתקשרות. כל זה תמיד בחום ובאופטימיות. על כך הברכה והתודה🙏🙏🙏
עזרא מזרחי
עזרא מזרחי
קרא עוד
כשהגעתי למיטל הייתי מאד סקפטי, ניסיתי המון דיאטות ולא הצלחתי בהן, תמיד הייתי רעב ושובר את הדיאטה.התפריט של מיטל השביע אותי והליווי הצמוד שלה עזר לי להמשיך להתמיד.
אורית גלבר
אורית גלבר
קרא עוד
באתי למיטל אחרי שניסיתי המון דיאטות,רזיתי ותמיד עליתי בחזרה,הייתי מיואשת ולא האמנתי שאצליח, רזיתי אצל מיטל 90 קג ואני כבר 6 שנים שומרת על המשקל הזה, מיטל גרמה לי להאמין שזה אפשרי, היא לא וויתרה עליי ונתנה לי המון מוטיבציה להמשיך גם כשלא היה לי קל. אני מודה למיטל ששינתה לי את החיים.
עמיחי נויזץ
עמיחי נויזץ
קרא עוד
אני ממליץ על מיטל בגלל שאיתה הצלחתי לרדת במשקל אחרי הרבה זמן שניסיתי ולא הצלחתי. אהבתי את האכפתיות שלה ואת זה שאני לא צריך לרעוב כדי לרדת במשקל. ממליץ עליה בחום😎
מרי דיב
מרי דיב
קרא עוד
אני ממליצה בחום על מיטל על המקצועיות שלה וגם על זה שהיא לא מוותרת חי ובזכותה ירדתי 18 ק"מ במשקל.... שאפו לך מיטל את לא רק תזונאית אלא היית לי כאחות
הקודם
הבא

צרו קשר ללא התחייבות

כתבות:

גורמים לשחיקת סחוס

מהם הגורמים לשחיקת סחוס בברכיים?

כאבים המתגברים בעמידה ממושכת, פעילות גופנית מאומצת, הליכה בעליה, עליה וירידה במדרגות ויכולים להיות מלווים בנפיחות ,מים בברך, וקושי בדריכה על הרגל. מהם הגורמים לשחיקת

דילוג לתוכן